KURS EGZAMINACYJNY – EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Kurs przeznaczony jest dla uczniów III klas gimnazjum.
Celem kursu jest kompleksowe przygotowanie gimnazjalistów do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.
Program kursu opracowany jest w oparciu o standardy egzaminacyjne Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Podczas zajęć kursanci mają możliwość usystematyzowania i pogłębienia wiadomości objętych programem szkolnym języka angielskiego dla gimnazjów, uzupełnienia braków oraz nabycia umiejętności rozwiązywania zadań.
Zdecydowanym atutem naszych kursów jest nacisk na poznanie i efektywne korzystanie z technik egzaminacyjnych, których znajomość znacząco wpływa na polepszenie wyników uzyskanych na egzaminie. Poznając strukturę egzaminu, typy zadań i kryteria ich oceny, kursanci nabywają umiejętności prawidłowego rozwiązywania zadań. Dzięki takiemu przygotowaniu nasi kursanci wypadają znacznie lepiej na egzaminie, podchodząc do niego bezstresowo i z praktycznymi umiejętnościami.
Kursy prowadzone są przez doświadczonych nauczycieli, egzaminatorów OKE.
Organizacja kursu:
- uczniowie III klasy gimnazjum
- grupy 8-10 osób
- kurs trwa od października do końca marca
- kurs obejmuje 50 godzin lekcyjnych
- zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu po 90 minut
- PRÓBNY EGZAMIN W CENIE KURSU
CENA
TYP KURSU | WYMIAR KURSU | LICZEBNOŚĆ GRUPY | KOSZT | RATY |
---|---|---|---|---|
Kurs przygotowujący do egzaminu gimnazjalnego |
50 godzin 1 x tyg x 90min |
8 – 10 osób | 1.000,00zł | 5 x 200,00zł |
Podstawy programu kursu:
Program kursu opracowany jest w oparciu o wymagania egzaminacyjne przedstawione poniżej:
- umiejętność rozumienia ze słuchu,
- sprawność czytania ze zrozumieniem
- znajomość środków językowych, czyli gramatyki i słownictwa.
- Człowiek – np. dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, uczucia i emocje, zainteresowania
- Dom – np. jego położenie, pomieszczenia i ich wyposażenie
- Życie rodzinne i towarzyskie – np. członkowie rodziny, koledzy, przyjaciele, znajomi, czynności życia codziennego, formy spędzania czasu wolnego, święta i uroczystości
- Szkoła – np. przedmioty nauczania, życie szkoły
- Praca – np. popularne zawody i czynności z nimi związane, miejsce pracy
- Żywienie – np. artykuły spożywcze, posiłki i ich przygotowywanie, lokale gastronomiczne
- Zakupy i usługi – np. rodzaje sklepów, towary, sprzedawanie, kupowanie, reklama, korzystanie z usług, reklamacja
- Podróżowanie i turystyka – np. wycieczki, zwiedzanie, środki transportu, informacja turystyczna, orientacja w terenie
- Kultura – np. dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, uczestniczenie w kulturze
- Środki masowego przekazu
- Sport – np. dyscypliny sportu, obiekty i sprzęt sportowy, imprezy sportowe
- Zdrowie – np. higieniczny tryb życia, samopoczucie, dolegliwości, choroby i ich leczenie
- Nauka i technika – np. wynalazki, podstawowe urządzenia techniczne i korzystanie z nich
- Świat przyrody – np. pogoda, rośliny, zwierzęta, krajobraz, ochrona środowiska naturalnego
- Elementy wiedzy o świecie i krajach danego obszaru językowego
- INFORMACJA
- Identyfikacja i lokalizacja osoby lub przedmiotu
- Pytanie i prośba o informację
- Opis
- Określenie czasu, odległości, miary, wagi, ceny
- Porównanie cech osób, przedmiotów, miejsc, sytuacji, czynności
- Informacja o czynnościach i sytuacjach w przeszłości
- Przekazanie informacji podanej przez osobę trzecią
- Wyrażenie przyczyny, skutku, warunku, celu; powiązanie informacji
II. OPINIA
- Wyrażenie własnej opinii, np. na temat osoby, przedmiotu, sytuacji
- Prośba o opinię, np. na temat osoby, przedmiotu, sytuacji
- Wyrażenie zgody lub sprzeciwu
- Potwierdzenie i zaprzeczenie zasłyszanej opinii
- Przedstawienie odmiennego punktu widzenia
- Przekazanie opinii osób trzecich
- ZNAJOMOŚĆ PRZEDMIOTU I STOPIEŃ PEWNOŚCI
- Zapytanie o znajomość osoby, przedmiotu, faktu, tematu
- Potwierdzenie znajomości lub nieznajomości osoby, przedmiotu, faktu, tematu
- Wyrażenie
- UCZUCIA, ŻYCZENIA, PREFERENCJE
- Zapytanie
- OBOWIĄZEK, PRZYZWOLENIE, SUGESTIA, PROŚBA, ROZKAZ
- Zapytanie o możliwość lub konieczność zrobienia czegoś; prośba o przyzwolenie
- Zezwolenie i negacja przyzwolenia
- Udzielenie zezwolenia pod określonym warunkiem
- Propozycja, sugestia
- Akceptacja i odrzucenie
- Prośba o zrobienie czegoś; polecenie, rada, zakaz; instrukcja, oficjalny komunika
- Prośba o przekazanie wiadomości lub polecenia
- Zaoferowanie pomocy i prośba o pomoc; przyjęcie jej i odrzucenie
- ZACHOWANIA SPOŁECZNE; INTERAKCJA
- Sposoby zwracania się do rozmówcy
- Powitanie i pożegnanie; życzenia przy pożegnaniu
- Przedstawianie się, reakcja na przedstawianie się, przedstawianie kogoś komuś, formy zwracania się do kogoś
- Podziękowanie i reakcja na podziękowanie
- Złożenie gratulacji i życzeń
- Zasygnalizowanie braku zrozumienia, prośba o powtórzenie, mówienie wolniej, głośniej itp.
- Przeliterowanie i prośba o przeliterowanie (nazwiska, nazwy własnej itp.)
- Pytanie o znaczenie wyrazu lub wyrażenia, prośba o jego wyjaśnienie
- Bezokolicznik i formy osobowe, np. to work, works
- Czasowniki posiłkowe, np. be, do
- Czasowniki modalne:
- Tryb rozkazujący, np. Come here! Don’t touch that!
- Czasowniki regularne i nieregularne, np. work – worked – worked; do – did – done
- Imiesłów czynny i bierny, np. speaking, spoken
- Czasowniki wyrażające stany i czynności, np. want, dance, see
- Czasowniki złożone (phrasal verbs), np. get up, break down, look for
- Czasy gramatyczne:
- Konstrukcja “be going to”, np. I’m going to give a party on Saturday.
- Konstrukcja “have to”, np. He has to go there. I don’t have to do it.
- Konstrukcja “would like to”, np. I would like to meet him.
- Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne, np. a cat, rice, information, money
- Liczba mnoga regularna i nieregularna, np. a dog – dogs, a woman – women
- Forma dzierżawcza, np. the manager’s office, the colour of her eyes
- Rzeczowniki złożone, np. a washing machine, toothpaste, sister-in-law
- Przedimek nieokreślony, np. a cup, an animal
- Przedimek określony, np. the sun, the USA
- Przedimek zerowy, np. dinner
- Stopniowanie regularne i nieregularne używane do porównań w stopniu równym, wyższym i najwyższym, np. big – bigger – the biggest, expensive – more expensive – the mosexpensive, good – better – the best
- Użycie przymiotników z so, such, how i what, np. She is such a nice girl. How nice!
- Przymiotniki dzierżawcze, np. my, his, our
- Stopniowanie regularne i nieregularne, np. elegantly – more elegantly – the most elegantly,badly – worse – the wors
- Przysłówki too i enough, np. (not) sweet enough, too large
- .Miejsce przysłówka w zdaniu, np. She often goes to the cinema. They are always late. Do it quickly!
- Zaimki osobowe, np. I, you, we
- Zaimki dzierżawcze, np. mine, yours, ours
- Zaimki zwrotne, np. myself, yourself, ourselves
- Zaimki wskazujące, np. this, those
- Zaimki pytające, np. who, what, which
- Zaimki względne, np. who, which, that
- Zaimki wzajemne, np. each other
- Zaimki nieokreślone, np. some, any, much, many, no, (a) few, (a) little, other, another,somebody, anything
- Zaimek bezosobowy you
- Zaimki one / ones w zdaniach typu I will take the green one / ones.
- Liczebniki główne, np. one, a thousand
- Liczebniki porządkowe, np. first, twenty-fourth
- Przyimki określające miejsce, kierunek, odległość, np. in London, to school
- Przyimki określające czas, np. on Monday, in July, at night
- Przyimki przyczyny, np. to win a prize
- Przyimki sposobu, np. by bus, with a pen
- Przyimki po niektórych czasownikach i przymiotnikach, np. think of, interested in
- Zdania twierdzące, przeczące i pytające w czasach: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Future Simple.
- Zdania rozkazujące, np. Sit down! Don’t walk on the grass.
- Zdania z podmiotem it, np. It rained heavily last night.
- Zdania z podmiotem there, np. There is a new restaurant in King Street. There were clouds in the sky. There will be twenty people at the party.
- Zdania z dwoma dopełnieniami, np. Yesterday I bought my grandma a nice present.
- Zdania w stronie biernej w czasach: Present Simple, Present Perfect, Past Simple, Future Simple, np. My car was stolen last night.
- Pytania pośrednie, np. He wants to know if I like him. Can you tell me where the bank is?
- Zdania w mowie zależnej z czasownikami say, tell, ask, np. He told me (that) he was very unhappy.
- Zdania współrzędnie złożone, np. While my brother was playing football, I was watching cartoons.
- Zdania podrzędnie złożone:
- Zdania wykrzyknikowe, np. What a beautiful girl!